#LaboratoriaPrzyszłości – maj
Na zajęciach języka polskiego uczniowie klasy VI uczyli się przemawiać. W grupach ułożyli przemówienia, które mogliby wygłosić na zakończenie roku szkolnego oraz takie, które miały za zadanie przekonać koleżanki i kolegów do wycieczki w góry, a nie nad morze. Wygłaszając swe przemówienia na forum klasy, uczniowie użyli mikrofonów zakupionych w ramach projektu „Laboratoria przyszłości”.
#LaboratoriaPrzyszłości – kwiecień
22 kwietnia 2024 r. na zajęciach języka polskiego klasa VI zapoznała się z zagadnieniem literatura fantastycznonaukowa. Po przeczytaniu i omówieniu fragmentu utworu Stanisława Lema „Bajki dla robotów” uczniowie tworzyli z klocków LEGO Education maszyny-roboty, które – dzięki rozwojowi nauki i techniki – mogłyby powstać w przyszłości. Uczniowie wykazali się kreatywnością. Zbudowali roboty, które miałyby w przyszłości pomóc ludzkości w codziennym funkcjonowaniu.
#LaboratoriaPrzyszłości – luty
Sprzęt zakupiony w ramach projektu „Laboratoria przyszłości”, pomaga nam w urozmaiceniu oprawy różnych uroczystości szkolnych. Lampa pierścieniowa doświetla młodych artystów w trakcie występów i nagrań, aparat fotograficzny zaś, pozwala uwiecznić różne wydarzenia.
#LaboratoriaPrzyszłości – październik
Język polski to przedmiot, na którym uczymy się pięknie wypowiadać i pisać, ale we wtorek, 24 października 2023 r. język polski różnił się od tych codziennych lekcji, ponieważ uczniowie klasy IV budowali na zajęciach z klocków Lego Spike zakupionych w ramach projektu „Laboratoria przyszłości”.
Uczniowie po omówieniu zagadnienia związanego z reklamą społeczną oraz komercyjną, mieli za zadanie wspólne stworzenie miejsca, gdzie mogłaby rozgrywać się akcja reklamy społecznej. Dzieci po krótkiej dyskusji ustaliły, że wykonają projekt wesołego miasteczka. Po jego wykonaniu uczniowie podawali pomysły na reklamy społeczne, mogące powstać na terenie wesołego miasteczka. Wśród propozycji padły tematy: bezpieczeństwo w wesołym miasteczku, postępowanie w wyniku zgubienia się w miejscu nam nieznanym, pierwsza pomoc w razie wypadku oraz przestroga przed kieszonkowcami.
#LaboratoriaPrzyszłości- luty
9 lutego w naszej szkole odbyła się zabawa taneczna, podczas której bawiła się całą szkołą. W trakcie zabawy nasi uczniowie doskonalili umiejętności fotografowania oraz nagrywania filmów dokumentując, przy użyciu sprzętu zakupionego w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości.
#LaboratoriaPrzyszłości- marzec
2 marca 2023 r. uczniowie klasy III w ramach zajęć z edukacji wczesnoszkolnej poznawali historię środków transportu. Na zajęciach rozmawiali i oglądali pojazdy, jakie można spotkać we współczesnym świecie. Następnie uczniowie wcielili się w role konstruktorów i podjęli trud wykonania pojazdu, który w przyszłości posłużyłby ludziom do transportu. Budowle powstały z Klocków Lego Education Spike Prime, zakupionych w ramach programu „Laboratoria przyszłości”. Zajęcia te miały na celu rozwijanie kreatywności i myślenia logicznego poprzez tworzenie własnych projektów, pobudzanie uczniów do refleksji na temat zdolności, zainteresowań, predyspozycji zawodowych, uzdolnień.
#LaboratoriaPrzyszłości- kwiecień
Tradycją w Polsce jest wywieszanie biało-czerwonej flagi na domach podczas świąt narodowych i właśnie nadszedł czas, kiedy kalendarz przynosi kilka okazji do jej wywieszenia, czyli Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej, przypadający 2 maja oraz Święto Konstytucji 3 Maja. I właśnie w oczekiwaniu na te święta uczniowie klasy ósmej oraz piątej postanowili uszyć flagi oraz przygotować kotyliony by podczas akademii z okazji Uchwalenia Konstytucji 3 Maja zdobiły piersi uczniów, a flagi wywiesić na swoich domach. Uczniowie wykonywali je w czwartek, 28 kwietnia 2023 r. wspólnie z panem Jackiem Moskwą, nauczycielem historii.
Te nietypowe zajęcia uczniowie uwiecznili za pomocą aparatu fotograficznego zakupionego w ramach programu „Laboratoria przyszłości”. Zdjęcia wykonane tym sprzętem, trafią do naszej kroniki szkolnej.
#LaboratoriaPrzyszłości- maj
W trakcie zajęć z wychowawcą, 4 maja 2023 roku w ramach projektu „Laboratoria przyszłości” uczniowie klasy V wzięli udział w zajęciach z fotografii. Lekcja miała na celu rozwijanie u dzieci pasji fotografowania, pobudzenie kreatywności, integrację klasy, a także uwiecznienie piękna wiosennego krajobrazu oraz wspólnie spędzonych chwil na łonie przyrody.
W trakcie wykonywania fotografii, aparatem zakupionym w ramach projektu „Laboratoria przyszłości”, uczniowie dowiedzieli się, iż aparaty fotograficzne mają różne funkcje, które uatrakcyjniają zdjęcia np. „Tryb portretowy”, a także poznali kilka zasad robienia wyraźnych zdjęć, np. taką, że nigdy nie kierujemy urządzenia, którym robimy zdjęcia, w stronę słońca.
Uczniowie świetnie bawili się robiąc zdjęcia koleżankom i kolegom z różnej perspektywy, a także uwieczniając piękno wiosennego krajobrazu. Kto wie, może niektórzy z nich rozwiną w sobie pasję fotografowania i w przyszłości podejmą zawód związany z fotografią.
#LaboratoriaPrzyszłości- czerwiec
W czerwcu, tuż przed wakacjami, dzieciom ciężko skupić się na lekcjach, dlatego też nauczyciele z naszej szkoły starają się , by były one ciekawe i inspirujące. Pomagają im w tym przedmioty zakupione w ramach projektu Laboratoria przyszłości.
Dzieci najchętniej uczestniczą w zajęciach, podczas których budują z klocków LEGO Education SPIKE, dlatego też w klasie I odbyła się lekcja z ich udziałem. Uczniowie, po omówieniu różnic, jakie występują pomiędzy miastem a wsią, mieli za zadanie zbudować budowlę lub element przestrzeni, który kojarzy im się z miastem bądź wsią. Na zakończenie zajęć, pierwszaki udały się do sali komputerowej, by tam zapoznać się z drukarką 3D. Dzieci dowiedziały się jak działa taka drukarka i w jakich celach jest używana.